Uchwała Nr VIII/55/03 Rady Gminy Cewice z dnia 25 kwietnia 2003 r. w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu Gminy Cewice
U C H W A Ł A NR VIII/55/03
Rady Gminy Cewice
z dnia 25 kwietnia 2003 r.
w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu Gminy Cewice.
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 1 oraz art.22 ustawy z dnia 08 marca 1990r.
o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./
Rada Gminy Cewice uchwala, co następuje:
§ 1.
W uchwale nr VIII/49/99 Rady Gminy Cewice z dnia 9 sierpnia 1999 r.
w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Cewice wprowadza się następujące zmiany:
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1/ § 1. ust.3 pkt 2 lit.b. otrzymuje brzmienie:
b/ wybranego w bezpośrednich wyborach Wójta Gminy
2/ § 2. ust.4 otrzymuje brzmienie:
4. Rejestr jednostek pomocniczych Gminy prowadzi Wójt Gminy
3/ W § 2 dodaje się ust.5 i ust.6 w brzmieniu:
5. Rada Gminy na wniosek zainteresowanych środowisk może powołać
Młodzieżową Radę Gminy o charakterze konsultacyjnym.
6. Rada Gminy powołując Młodzieżową Radę Gminy nadaje jej statut
określający tryb wyboru jej członków i zasady działania.
ROZDZIAŁ II
ZAKRES DZIAŁANIA, ZADANIA GMINY
ORAZ ZASADY ICH REALIZACJI
4/ § 7 ust.1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
2/ gminnych jednostek organizacyjnych, których rejestr prowadzi Wójt
Gminy
5/ § 8. pkt 2, pkt 3 i pkt 4 otrzymują brzmienie:
2/ ustalenie wynagrodzenia Wójta Gminy, stanowienie o kierunkach
jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności
3/ powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym
księgowym budżetu oraz sekretarza gminy - na wniosek Wójta Gminy
4/ uchwalanie budżetu Gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania
budżetu oraz podejmowania uchwały w sprawie udzielenia lub nie
udzielenia absolutorium z tego tytułu.
6/ § 8 pkt 9 otrzymuje brzmienie:
9/ podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych Gminy
przekraczających zakres zwykłego zarządu dotyczących:
a/ określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości
gruntowych oraz ich wydzierżawienia lub najmu na okres dłuższy
niż 3 lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu
określenia zasad Wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie
za zgodą Rady Gminy .
b/ emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania
i wykupu przez Wójta.
c/ zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów
d/ ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych,
zaciąganych przez Wójta w roku budżetowym.
e/ zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów,
o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez Radę Gminy,
f/ tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania
i występowania z nich,
g/ określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji
przez Wójta,
h/ tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów
i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,
i/ ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez
Wójta w roku budżetowym,
7/ § 8 pkt 10 otrzymuje brzmienie:
10/ określanie wysokości sumy, do której Wójt Gminy może samodzielnie
zaciągać zobowiązania.
8/ § 8 pkt 11 otrzymuje brzmienie:
11/ podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa
w art. 8. ust.2 i 2 a. ustawy o samorządzie gminnym.
9/ § 8 pkt 12 otrzymuje brzmienie:
12/ podejmowanie uchwał w sprawach:
a/ współdziałania z innymi gminami oraz wydzielania na ten cel
odpowiedniego majątku,
b/ współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw
oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych
i regionalnych.
10/ § 8 pkt 15. otrzymuje brzmienie:
15/ podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów
dla uczniów i studentów.
ROZDZIAŁ III
WŁADZE GMINY
11/ § 9. ust. 1 i ust.2 otrzymują brzmienie:
organami gminy są:
1/ Rada Gminy
2/ Wójt Gminy
zasady i tryb przeprowadzania wyborów do Rady Gminy oraz wyboru
Wójta określają odrębne ustawy,
12/ § 10 otrzymuje brzmienie:
Ustawowy skład Rady Gminy Cewice wynosi 15 radnych
13/ § 11.ust.3 skreśla się
14/ § 11.ust.4 otrzymuje brzmienie:
Przewodniczący Rady organizuje pracę Rady i prowadzi jej obrady.
Przewodniczący może wyznaczyć do wykonania swoich zadań
wiceprzewodniczącego. W przypadku nieobecności przewodniczącego
i nie wyznaczenia wiceprzewodniczącego zadania jego wykonuje
wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem.
15/ § 14 ust.1 otrzymuje brzmienie:
Kontrolę Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek
pomocniczych gminy sprawuje Rada Gminy poprzez powołaną w tym celu
komisję rewizyjną.
16/ § 16. otrzymuje brzmienie:
Organem wykonawczym gminy jest Wójt.
17/ § 17 do § 26 skreśla się.
ROZDZIAŁ IV
JEDNOSTKI POMOCNICZE I ORGANIZACYJNE GMINY
18/ § 33 ust.2 otrzymuje brzmienie:
2/ Rejestr jednostek organizacyjnych prowadzi Wójt
19/ §§ 37,38 i 39 skreśla się.
20/ § 49 otrzymuje brzmienie:
Na wniosek przewodniczących klubów Wójt zobowiązany jest zapewnić
klubom organizacyjne warunki w zakresie niezbędnym do funkcjonowania.
21/ § 50 ust.3 otrzymuje brzmienie:
3.Statut wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia
w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Załącznik nr 3 do Statutu Gminy
REGULAMIN
RADY GMINY CEWICE
22/ § 4. pkt 6. skreśla się.
23/ § 6. ust.2 otrzymuje brzmienie
2/ W posiedzeniach komisji mogą uczestniczyć radni nie będący jej
członkami. Mogą oni zgłaszać wnioski i zabierać głos w dyskusji
bez prawa udziału w głosowaniu.
24/ § 6 ust. 3. otrzymuje brzmienie:
3/ Radny może być członkiem nie więcej niż 2 komisji stałych.
25/ § 8 ust.2 skreśla się.
26/ § 10 ust.1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
1/ KOMISJA BUDŻETOWA
a/ opiniowanie projektu budżetu /komisja opiniuje projekt budżetu
po otrzymaniu opinii na ten temat od pozostałych Komisji Rady
i przedstawia swoją opinię Wójtowi Gminy do dnia 05 grudnia
roku poprzedzającego rok budżetowy/,
b/ opiniowanie propozycji wnoszonych przez Wójta zmian w planie
dochodów i wydatków budżetu gminy zgodnie z art.128 ust.1
ustawy o finansach publicznych,
c/ opiniowanie propozycji Wójta w sprawie przeniesienia zablokowanych
kwot wydatków do rezerwy celowej zgodnie z art.131 ust.3
ustawy o finansach publicznych.
d/ opiniowanie wszystkich przedsięwzięć finansowych Gminy.
27/ § 10 ust.2 otrzymuje brzmienie:
2/ Stanowisko w sprawie sprawozdania Wójta z wykonania budżetu za rok
ubiegły komisje przedstawiają komisji rewizyjnej w ciągu 7 dni od
otrzymania materiałów.
28/ § 13.ust 3. skreśla się.
29/ § 14. ust.2 otrzymuje brzmienie:
2/ Osoby nie będące członkami komisji nie mają prawa do głosowania.
30/ § 14.ust.3 skreśla się.
31/ § 19. ust.2 otrzymuje brzmienie:
2/ Na wniosek Wójta lub co najmniej
przewodniczący Rady jest zobowiązany zwołać sesję w ciągu 7 dni
od dnia złożenia wniosku.
32/ § 26 pkt 3. otrzymuje brzmienie:
3/ sprawozdanie z wykonania uchwał Rady.
33/ § 27 ust.2 otrzymuje brzmienie:
2/ Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Gminy składa Wójt.
34/ § 28. ust.1 otrzymuje brzmienie:
1/ Interpelacje i zapytania są kierowane do Wójta.
35/ § 30 ust.5 skreśla się.
36/ § 34 ust.1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
3/ Przedstawienie stanowiska Wójta w sprawie opinii i wniosków komisji
Załącznik nr 4 do Statutu Gminy
REGULAMIN
KOMISJI REWIZYJNEJ RADY GMINY CEWICE
37/ § 2. ust.1 i 2 otrzymuje brzmienie:
1/ Komisja Rewizyjna jest stałą komisją powoływaną w celu
kontrolowania działalności Wójta i gminnych jednostek
organizacyjnych a także jednostek pomocniczych Gminy.
2/ Celem działania komisji kontrolnych jest:
a/ dostarczanie Radzie informacji niezbędnych do oceny
działalności Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych
i jednostek pomocniczych Gminy
b/ zapobieganie niekorzystnym zjawiskom w działalności
kontrolowanych jednostek, pomoc w usuwaniu powstałych niedociągnięć
w działalności Wójta, jednostek organizacyjnych i jednostek
pomocniczych Gminy.
38/ W § 2 dodaje się ust.4.
4/ Komisja Rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu Gminy i występuje
z wnioskiem do Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia
absolutorium Wójtowi.
39/ § 7. ust.1 otrzymuje brzmienie:
1/ Komisja kontroluje działalność Wójta, jednostek organizacyjnych
i jednostek pomocniczych Gminy pod względem:
legalności,
gospodarności,
rzetelności,
celowości
2/ Komisja kontrolując działalność Wójta, jednostek organizacyjnych
i pomocniczych Gminy, bada w szczególności gospodarkę finansową,
w tym wykonanie budżetu gminy.
40/ w § 20 dopisuje się pkt 4. o treści:
4/ Wnioski i zalecenia pokontrolne przedstawia na najbliższej sesji
przewodniczący lub wiceprzewodniczący komisji.
41/ § 21. otrzymuje brzmienie:
Komisja w ramach swoich zadań prowadzi także działalność opiniodawczą.
Komisja opiniuje w szczególności:
1/ wykonanie budżetu Gminy za rok budżetowy,
2/ wniosek o przeprowadzenie referendum w sprawie odwołania Wójta
z przyczyny innej niż nieudzielenie Wójtowi absolutorium,
3/ inne sprawy określone w uchwałach Rady.
42/ § 24. ust.3 i ust.4. skreśla się
43/ Załącznik nr 5 traci moc.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
PRZEWODNICZĄCY RADY
Andrzej Nowak
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Małgorzata Wydrzyńska Data wytworzenia:
01 gru 2003
Osoba dodająca informacje
Małgorzata Wydrzyńska Data publikacji:
01 gru 2003, godz. 13:18
Osoba aktualizująca informacje
Małgorzata Wydrzyńska Data aktualizacji:
01 gru 2003, godz. 13:18